De praktijk | Klachten


Bent u niet tevreden over hoe wij u geholpen hebben?

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan horen wij dit graag zo snel mogelijk van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Als u ontevreden bent kunt u dit het beste op het moment zelf bespreken. De kans is groot dat we er samen uitkomen. Mocht u dit vervelend of moeilijk vinden, dan kunt u ons klachtformulier invullen. U vindt dit formulier onderaan de pagina. Het klachtformulier is ook aan de balie verkrijgbaar.

Na ontvangst van uw klacht neemt de interne klachtencoördinator uw klacht in behandeling en bevestigt de ontvangst van uw klacht. Wij geven schriftelijk, telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)

Komen we er via bovenstaande interne procedure samen niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van Stichting Klachten & Geschillen
Eerstelijnszorg (SKGE)
. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing en kan proberen te bemiddelen tussen u en de huisartsenpraktijk. U kunt de klacht indienen via het klachtenformulier op de website van SKGE. SKGE is bereikbaar via telefoonnummer 088-0229100 of per mail info@skge.nl.

Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar: SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris van SKGE echt niet uitkomt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg van SKGE. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op de website van SKGE.

N.B.: Sommige waarnemend huisartsen zijn niet via onze huisartsenpraktijk aangesloten bij SKGE. Zij zijn zelfstandig aangesloten bij een klachtenregeling en geschilleninstantie. Dit kan een andere organisatie dan SKGE zijn. U kunt dit via onze praktijk navragen bij de waarnemend huisarts.

Klachtenformulier

Nieuws en mededelingen
Informatie coronavaccinatie
Informatie coronavaccinatie
Geplaatst: 26 februari 2021
Huisartsen Achtse Barrier heeft onlangs een aantal doelgroepen uitgenodigd om ingeënt te worden met het AstraZeneca-vaccin. Hierbij volgt de praktijk de richtlijnen en volgorde van de overheid.

Lees meer
Nieuwe zelfzorg apps op het buurtplein
Nieuwe zelfzorg apps op het buurtplein
Geplaatst: 26 februari 2021
De samenwerkende zorgverleners uit de Achtse Barrier hebben met behulp van een Covid subsidieregeling het aantal zelfzorg apps en modules op het digitale buurtplein van de wijk flink uitgebreid.

Lees meer
Wat te doen met longklachten na herstel coronavirus
Wat te doen met longklachten na herstel coronavirus
Geplaatst: 26 februari 2021
Heb jij longklachten na het herstel van het coronavirus? Vind alle informatie over deze mogelijk nieuwe longziekte, ontmoet lotgenoten en deel jouw ervaringen.

Lees meer