De praktijk | Regelen en administratie


Inschrijving en uitschrijving

Onze praktijk is gesloten. Er kunnen zich momenteel geen nieuwe patiënten inschrijven. U kunt een nieuwe patiënt alleen aanmelden in onze praktijk bij geboorte van een nieuw gezinslid of als u gaat samenwonen/trouwen met iemand die al ingeschreven is in onze praktijk.
Als u zich - bijvoorbeeld door een verhuizing - wilt uitschrijven bij onze huisartsenpraktijk hebben we een aantal gegevens van u nodig zodat we uw dossier op verantwoorde wijze kunnen opsturen naar uw nieuwe huisarts.

Klik hier als u zich wilt uitschrijven



Begrenzing van ons praktijkgebied

Om onze zorgtaken goed te kunnen uitvoeren heeft onze praktijk een begrensd verzorgingsgebied dat zich beperkt tot de postcodes 5624 tot en met 5629. De belangrijkste redenen daarvoor zijn de tijdige beschikbaarheid bij spoed en onze wens om wijkgericht samen te werken met andere zorgverleners.
Gaat u verhuizen?
Gaat u verhuizen of woont u inmiddels buiten dit praktijkgebied, dan vragen wij u een nieuwe huisarts te zoeken dichter bij u in de buurt. U kunt zich via deze website uitschrijven. Wij zorgen dan dat uw gegevens worden opgestuurd naar uw nieuwe huisarts.
Mocht er een omstandigheid zijn waardoor u hiervan zou willen afwijken overlegt u dan even met uw huisarts over deze omstandigheid en de eventuele consequenties.

Een andere huisarts kiezen

Voor meer informatie over het wisselen van huisarts adviseren wij de folder 'Een andere huisarts kiezen'. Daarnaast vind u ook de nodige informatie op de website: https://www.lhv.nl/service/wisselen-van-huisarts. Ook uw zorgverzekeraar kan u helpen bij het vinden van een huisarts en zo nodig voor u bemiddelen.


Identificatieplicht

In Nederland geldt er een identificatieplicht. Ook onze huisartsenpraktijk is verplicht aan mensen, die zich als nieuwe patiënt willen inschrijven, te vragen zich te identificeren d.m.v. een ID-kaart, een paspoort of rijbewijs. Voor pasgeborenen geldt het bewijs van inschrijving in het geboorteregister. 
Deze regel is ingegaan op 1 juli 2009. Daarom moeten de patiënten die zich na deze datum bij ons hebben ingeschreven, maar nog geen identificatiebewijs hebben laten zien dit alsnog doen. Dan kunnen we deze gegevens invoeren in de computer. Hiervoor kunt u langskomen bij de balie. Wij kunnen er ook naar vragen.


Nieuws en mededelingen
 Inwoners van de regio Eindhoven en ’s-Hertogenbosch brengen overtollige medicijnen terug met Rik Retour
Inwoners van de regio Eindhoven en ’s-Hertogenbosch brengen overtollige medicijnen terug met Rik Retour
Geplaatst: 28 maart 2022
Op 14 maart 2022 is de bewustwordingscampagne #brengonsterug gestart. Hiermee wordt aandacht gevraagd voor het juist retourneren van overtollige medicatie.

Lees meer
Doet u mee met het invullen van onze vragenlijst 'patiëntentevredenheid digitale zorg'?
Doet u mee met het invullen van onze vragenlijst 'patiëntentevredenheid digitale zorg'?
Geplaatst: 21 februari 2022
Huisartsen Achtse Barrier doet onderzoek naar de kwaliteit en bekendheid van de digitale mogelijkheden in de dienstverlening. Doet u mee?

Lees meer
Wij stoppen met reizigersadvisering
Wij stoppen met reizigersadvisering
Geplaatst: 18 februari 2022
Huisartsen Achtse Barrier heeft besloten te stoppen met reizigersadvisering.

Lees meer